بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ/ اللَّهُمَّ اكْفِنِي بِحَلاَلِكَ عَنْ حَرَامِكَ، وَأغْنِنِي بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِواكَ
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ / اللهم اكفني بحلالك عن حرامك، وأغنني بفضلك عمَّن سواك
۰
۰

جدید

هر چیزی که باید درباره شیشه های دوجداره و سه جداره بدانید

به نقل از گروه تخصصي مايان پنجره در این مطلب می خوانید:

 

    >        نرم افزار محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره upvc - دانلود رایگان        <  

 

شیشه دو جداره استاندارد  Upvc ازچه اجزایی تشکیل شده است؟

1 - شیشه 6 میل داخل شیشه 4 میل بیرون

2 - آلومینیوم میانی (اسپیسر)

3 - نمیگیر (مواد رطوبت گیر) 

4 - تزریق گاز آرگون 

5 -چسب پلی سولفاید

امروزه استفاده از شیشه های دوجداره در نمای ساختمان ها اهمیت بالایی برخوردارمی باشد. 

شیشه دو و سه جداره تامین کننده نور بیرون به داخل ساختمان می باشند. به همین دلیل در صنعت ساختمان نقش خوبی را برخوردار هستند.

مطابق مبحث 19- مقررات ملی ساختمان ، استفاده از شیشه های دو جداره یاسه جداره اجباری میباشد .

شیشه دو و سه جداره با رنگ های مختلفی تولید می شود که از میان این رنگها شیشه دوجداره رفلکس برنز و دودی پر ترفدارترین شیشه در نمای ساختمان ها می باشند. 

با انتخاب صحیح شیشه، نور مناسبی به داخل خانه انتقال داد مي شود.استفاده از شیشه های دوجداره و سه جداره از لحاظ ظرفیت سیستم سرمایشی و گرمایشی در منزل  تا 40% تاثیر خوبی در هزینه ها دارا می باشد.

شیشه های رفلکس دودی و برنز به دلیل رنگی که دارند به راحتی نمیتوان داخل ساختمان ها را رویت کرد و این نوع شیشه های رنگی بیشتر در ساختمانهای اداری و بعضی از ساخاتمان های مسکون به کار می روند.

 

چرا باید د رنماهای ساختمان از شیشه رنگی استفاده شود؟

در ساختمان های  اداری و مسکونی برای جلوگیری از دید بیرون به داخل و نور کمتر ازاین نوع  شیشه های رفلکس دودی ، برنز ، طلایی ، آبی ، سبز و...... استفاده میشود .

نکته  1: د رمناطق کویری و گرم که تابش نور خورشید بسیار زیاد میباشد برای جلوگیری از تابش زیاد نور خورشید از شیشه های دو جداره دودی استفاده شود. از این نوع شیشه ها در نمای ساختمان در منطقه ای که شرایط آب و هوایی گرم میباشد میزان تابش نور و گرما به داخل  ساختمان کاهش می یابد.

نکته 2 : د رمناطق سردسیر برای استفاده از نور داخل ساختمان و گرمای بیشتر از شیشه های ساده و شفاف دو جداره و سه جداره استفاده می شود . 

نکته 3 : با توجه به اینکه نمای ساختمان  ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد ،  رنگ شیشه ها با نمای ساختمان ، هارمونی یکسانی بین رنگ شیشه ها و پنجره ها وجود داشته باشند.

 

شیشه دوجداره چگونه ساخته میشود ؟

 

برای تولید شیشه دوجداره ابتدا  باید دوشیشه تک جدار را یکسان برش خورده ، شیشه های بریده شده با استفاده از اسپیسر ها با ضخامت مناسب برش داده شود ،  بین اسپیسر ها باید از مواد رطوبت گیر  یا ( سیلیکاژل )  پر شود 75درصد از داخل  اسپیسر ها با مواد رطوبت گیر پر شود ، و در آخر اسپیسر ها برش داده شده را بین دوشیشه قرار داده می شود باید  با چسب های مخصوص (پلی سولفاید) دور تا دور شیشه کاملا پر شود   و از طریق محفظه کوچک یا سیلندری که تعبیه شده در  گوشه ای از اسپیسر وجود دارد اول هوای داخل شیشه گرفته شود و بعد گاز آرگون به داخل شیشه تزریق شود. این گاز کاملا بی بو و می باشد. وهیچ خطری ندارد. وجود این گاز در داخل شیشه باعث می شود شیشه  بخار و عرقی بین شیشه ها از داخل گرفته نشود.

 

نکته 1 : برش دو شیشه ها باید کاملا یکسان بوده ، اگر اندازه ها یکسان نباشد هنگام نصب به طور کامل در داخل پنجره دوجداره قرار نخواهد گرفت و عایق بندی کامل نمی شود.

نکته 2 : ضخامت اسپیسر ها بستگی به نوع پروفیل میباشد. مثلا برای پروفیل ویستا بست اگه پروفیل کشویی با شیشه 6*4 استفاده شود اسپیسر وسط 8 میل میباشد و اگر پروفیل 3 کانال استفاده شود با شیشه 6*4 اسپیسر میانی 12 استفاده میشود ، و به همین ترتیب  قطر اسپیسر فرق میکند.

 

مزایای استفاده از شیشه های دوجداره؟

 

1- ذخیره انرژی

بدلیل دوجداره بودن این شیشه ها  میزان گرمایی وسرمایی کاهش پیدا کرده و تا 65% از هزینه های انرژی صرفه جویی می شود.

 

2 - کم شدن صدا

شیشه دوجداره جلوی تیزی صدا را میگیرند و مناسب برای کسانی میباشد که در کنار اتو بان یا مدارس یا فرودکاه یا در مناطق شلوغی شهر زندگی میکنند بسیار مناسب میباشد.

 

3 - افزایش امنیت

شیشه های دو جداره نسبت با شیشه های تک جداره مقاوم تر میباشد و راحت شکسته نمیشود ، احتمال سرقت را کاهش میدهد و از طرفی اکثر مدل پنجره های دوجداره با داشتن قفل های ضد سرقت که در چند جای نقطه نصب شده امنیت بسیار بالایی نسبت به پنجره های قدیمی دارا میباشد. 

 

4 - با ارزش شدن ملک 

اگر بخواهید خانه ای خرید و فروش کنید بخاطر وجود درب و پنجره های upvc و شیشه های دو جداره یا چند جداره ارزش ملک شما افزایش پیدا میکند و هم معامله بهتری برای شما انجام میشود.

 

5 - مهار اشعه uv

شیشه های دو جداره بخاطر اجزایی که در ساخت شیشه به کار میرود مانع از ورود اشعه uv ماورا بنفش به داخل ساختمان

می شود .

 

6 -  تغیر نکردن  رنگ شیشه در شرایط آب و هوایی مختلف 

این نوع شیشه های دو جداره در برابر اشعه و رطوبت و ....... مقاومت بالایی برخوردار است و به همین دلیل شیشه ها در برابر شرایط آب هوایی مقاوم هستند و ظاهرشان تغییر نمیکنن . 

 

7 -غیر اشتعال بودن شیشه دوجداره

دمای شروع به ذوب شدن این شیشه ها 367 ( C )به بالا می باشد اما دمای شروع به آتش گرفتن چوب 250 ( C ) میباشد ، این نوع شیشه ها در زمان آتش سوزی دیر تر از چوب ذوب میشوند و انتقال حریق را دنبال ندارند.

 

8 -  مقاومت در برابر زلزله

این نوع شیشه ها به دلیل ساختار ایده آلی که دارند شیشه های دوجداره upvc لرزش و ارتعاشات خفیف را تحمل میکند و اگر لرزشها شدید باشند قاب پروفیل دور پنجره در برابر زلزله مانع از شکستن و خورد شدن می شود.

 

9 -عمر بالا شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره را میتوان چند بار استفاده کرد و قابلیت بازیافت را در صنعت دارا می باشد ، ضایعات آن به محیط زیست هیچ آسیبی نمی رساند

10 - بخار نشدن داخل شیشه

به دلیل آب بندی دور شیشه دوجداره با چسب ( پلی سولفاید ) و نم گیر ( رطوبت گیر ) که داخل اسپیسر های میانی شیشه قرار دارند و گاز آرگونی که توسط کارخانه شیشه به داخل شیشه تزریق میشوند بین شیشه های دوجداره هیچ بخاری به وجود نمی آید ، این نوع شیشه ها دید واضح تری به بیرون و داخل برای شما فراهم میکند 

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده

آخرین مطالب

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش